Familjeföreställning Alla skall vara  med

En älg, en björn, en räv och en ko.
Och en teaterledare som ska hålla ordning på dem.
De ska spela en pjäs.
Men hur ska det gå?
Älgen vill spela alla roller.
Björnen vägrar att vara med.
Kon vill bara pussa räven.
Älgen och räven kan inte läsa.
Teaterledaren har det inte lätt.

Till slut blir det ändå en pjäs.
Den heter Alla ska vara med!
Och det är så det ska vara.
Alla får vara med.
Ingen ska lämnas utanför!

En rolig kortpjäs om att fråga chans och att inte stöta bort någon – lämplig från fem år.

Intresserad att boka pjäsen? Ring till Sarita  070-715 4659 eller Bo 073-8110 481.

DramatiseradE vandringar till nordisk folktro

Tillsammans med reseföretaget Svalans Resor har vi tagit fram dramatiserade vandringar till nordisk folktro. Grupper, företag, skolor, föreningar kan beställa vandringen på Svalans Resor 070-715 4659 eller sarita@svalansresor.se.

Vandringen sker i Skuleskogens nationalpark med start i Entré Väst. Själva vandringen tar ca 45-50 minuter och är lätt tillgänglig även med rullstolar. Efter vandringen serveras fika.  Tidåtgång sammanlagt ca 2 timmar. Be prisoffert.  Vandringen kan paketeras med större måltid i kåtan vid Skuleberget. Begär en offert från Svalans Resor.

GOGOLS FRIERIET FÅR FORTSÄTTNING AV REVISORN

Nikolaj Gogols Revisorn spelades in starx innan Covid 19-pandemin och visades digitalt år 2020. Äntligen på våren 2022 ska  föreställningen spelas live.  Regi Robert Sandström.

Nikolaj Gogols Frieriet år 2016 0ch 2018.